بهترین مراکز رادیولوژی دهان و دندان تهران


 رادیولوژی دهان فک و صورت یکی از دوره های تخصصی دندانپزشکی است که شامل مبانی فیزیکی و حفاظت در برابر اشعه، تکنیکهای تصویربرداری و تفسیر ضایعات و حفاظت در برابر تشعشات کاربردی می باشد.

این تخصص در رابطه با تولید و تفسیر تصاویر تشخیصی برای تشخیص و مدیریت بیماری ها و اختلالات پیچیده سر و صورت در این حوزه  فعالیت می کند.
  
یکی از مهم‌ترین و معمول‌ترین کاربردهای رادیوگرافی، تشخیص پوسیدگی است.

به‌خصوص در پوسیدگی‌های بین‌دندانی که با معاینات عادی ممکن است از چشمان دندان‌پزشک دور بمانند، رادیوگرافی‌های مناسب ابزار تشخیصی بسیار دقیق و مهمی هستند. برای تشخیص پوسیدگی‌ها ممکن است که رادیوگرافی‌های مختلف بنا به تشخیص دندان‌پزشک موردنیاز باشند. تفسیر وجود یا عدم وجود پوسیدگی هم امر دقیقی است و نیاز به مهارت و تجربهٔ بالایی دارد.

در درمان‌های ارتودنسی نیاز به رادیوگرافی وجود دارد. بعضی از این رادیوگرافی‌ها در  تشخیص وضعیت فک‌ها، دندان‌ها و تشخیص ناهنجاری‌های احتمالی فک و صورت می‌خورند. بعضی برای تشخیص مشکلات احتمالی دندانی قبل از شروع ارتودنسی هستند.

مراکز رادیولوژی فک و صورت در تهران

برای دسترسی به بهترین مراکز رادیولوژی فک و صورت در تهران و بهترین مراکز رادیولوژی دهان و دندان در سایر شهرها می توانید از سایت دکتریاب و یا لینک های زیر استفاده کنید :


رادیولوژی فک و صورت در تهران


رادیولوژی فک و صورت و دندان در مشهد


مراکز رادیولوژی دهان ، دندان، فک و صورت در اصفهان