بهترین مراکز رادیولوژی دهان و دندان تهران


 رادیولوژی دهان فک و صورت یکی از دوره های تخصصی دندانپزشکی است که شامل مبانی فیزیکی و حفاظت در برابر اشعه، تکنیکهای تصویربرداری و تفسیر ضایعات و حفاظت در برابر تشعشات کاربردی می باشد.

این تخصص در رابطه با تولید و تفسیر تصاویر تشخیصی برای تشخیص و مدیریت بیماری ها و اختلالات پیچیده سر و صورت در این حوزه  فعالیت می کند.
 
ادامه مطلب ...

غذاهای تابستانی و خنک


 طرز تهیه آبدوغ خیار، نه‌تنها پیچیده نیست بلکه به‌دلیل سنتی که در پس آن نهفته است، بسیار آشناست. بسیاری از ما با شنیدن نام این غذا خاطرات خوشی از بزرگتر‌ها را در ذهن مرور می‌کنیم؛ بسیاری از ما هم فوراً یاد فصل گرما می‌افتیم و خنکایی که این غذا به تابستان گرم ما می‌بخشید. ازقضا این روز‌ها طرفداران این غذا پای آن را به کافه‌ها نیز باز کرده‌اند.

  ادامه مطلب ...

خواص بی نظیر حنا


به گزارش بهداشت نیوز به نقل از فردا، یکی از گیاهان دارویی که از دیر باز در کشور ما مورد استفاده قرار می‌گیرد حنا است که اکنون نیز با وجود پیشرفت‌های صنعت داروسازی جایگاه خود را بین مردم حفظ کرده است و استفاده از خواص گیاه حنا در بین مردم جایگاه ویژه‌ای دارد.


حنا چه بصورت مصرف موضعی و چه به صورت خوراکی در کتاب‌های طب سنتی ایران و چین بار‌ها و بار‌ها آمده است و برای آن مصارف متعددی از جمله درمان جذام، یرقان، سنگ کلیه، جرب و ... ذکر شده است. از جمله خواص گیاه حنا در طب جدید نیز می‌توان به خاصیت ضد قارچی، ضد باکتریایی، تب بری، ضد التهاب و محافظت از پوست در برابر آفتاب اشاره نمود. این موارد به عنوان خواص حنا به اثبات رسیده و حنا توانسته جایگاه خود را بعنوان یک گیاه دارویی حفظ کند. برخی از خواص گیاه حنا بسیار جالب و شگفت انگیز می‌باشد.


 

ادامه مطلب ...

سردرد شایعترین علت مراجعه به متخصصین مغز و اعصاب

انجمن بین المللى سردرد (IHS) سردرد را به ٢ نوع اولیه و ثانویه طبقه بندی میکند.


1-سردرد اولیه شامل:

الف-میگرن

ب-سردرد تنشى(Tension)

ج-سردرد کلاستر(خوشه اى)

د- انواع نورالژى مثل نورالژی تریژمینال


 2-سردرد ثانویه که معولا علت زمینه اى دارد شامل:

الف-سردرد ناشى از آرتریت تمپورال یا التهاب شریان گیجگاهى

ب-سردرد ناشى از بالا بودن فشار مغز که خود میتواند بدون علت باشد و سودوتومورسربرى نام دارد ویا به علت ضایعه فضاگیر مغزى ایجاد شود مثل تومور مغزى

ج-سردرد ناشى از مصرف بیش از حد دارو

  ادامه مطلب ...